מכל מקום, לעניין השמחה סוף סוף החל מר"ח אדר שמו עליו ונקרא 'אדר' אף שהוא – ל' שבט.
כך דעת הש"ך ז"ל, מחבר פירוש 'שפתי כהן' על השלחן ערוך לפני כ400 שנה, בספרו 'תקפו כהן' (סוף סי' ק"ל), שעניין "מרבין בשמחה" זה החל מא' דראש חודש אדר. מצד שני, רבי חיים קנייבסקי הורה שכל זאת היא רק מיום ב' של ר"ח אדר, והבוחר יבחר.
מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"