ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

שאלה:

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

תשובה:

כתב בספר 'המכתם' שריבוי בשמחה האמור במשך אדר – לא נאמר להרבות במאכלים ומשתאות – אלא לשמח לב העניים והאביונים ובכללה כל שמחה מצוה.

יש להזכיר כאן את דברי המכתב מאליהו (ח"ב עמוד 125), שעל ידי התחדשות השמחה בכל דרגה, תגדל הכרת הטוב ותרבינה הנדיבות והאהבה.

בנוסף, אם יש לו סיום מסכת או שמחה, יראה שיעשנה בחודש אדר. והפוסקים כתבו שישתה קצת יין בכניסת החודש.

התשובה נכתבה על ידי

הרב יוסף סעדו

מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"

ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

שמחה כבר מ-ל׳ שבט?

מאחר שראש חודש אדר הוא שני ימים, האם יש מצווה להרבות בשמחה כבר מתאריך ל' שבט?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

לקריאת התשובה