ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

שאלה:

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

תשובה:

בשלשה עניינים יש חשיבות בעניין חודש אדר: א. "משנכנס אדר – מרבין בשמחה". (תענית כ"ט.). ב. "משמיעין על השקלים" (מסכת שקלים פרק א'), ומאז מתחילים לתת זכר למחצית השקל. ג. אדם שיש לו קובלנא משפטית עם גוי – ידחה אותו לחדש אדר (תענית כ"ט:).

התשובה נכתבה על ידי

הרב יוסף סעדו

מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"

ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

שמחה כבר מ-ל׳ שבט?

מאחר שראש חודש אדר הוא שני ימים, האם יש מצווה להרבות בשמחה כבר מתאריך ל' שבט?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

לקריאת התשובה