אע"פ שמצינו בספר חסידים (סי' תת) שלא יאמר אדם תרפא את אבא 'מארי' או ל'אדוני' אבא רפא וכו'. והוא מטעם שאין גבהות לפני המקום ב"ה. מ"מ זהו דוקא כשמתפלל לפני הקב"ה בלשון נוכח, וכמ"ש הגאון רבי אלישע דנגורז"ל בספר גדולות אלישע (סי' רמ ס"ק כה), ונראה שמה שאנו אומרים בהשכבה על אביו אבא מארי ועט"ר וכן על רבו אומר "מו"ר עט"ר", אינו ענין לזה, דהא דאסרי דוקא כשמזכיר את ה' בתוך תפלתו כמו אלישע שאמר אלהי אליהו, וכיון שאמר אלהי, א"כ לא שייך לומר אדוני שאין גבהות, וכן כשמתפלל לנוכח ואומר יהי רצון מלפניך שתרפא לאדוני אבי, זהו אסור, אבל בענין ההשכבה שאינו מדבר לנוכח וגם אינו מזכיר ה' לית בה מיחוש. עכ"ד.
מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"