כ"כ רבינו אליהו מני ז"ל בספר זכרונות אליהו (מע' נו"ן אות יא) שהביא דברי הגר"ח פלאג'י ז"ל בשו"ת לב חיים שכתב להחמיר בזה, וכתב ע"ז, ולפי קוצר דעתי נראה שאין צריך, וסיים ע"ז, "ואם הלכה רופפת בידך פוק חזי מאי עמא דבר, ובפרט שדבר זה שנוגע ביד גוי הוא שכיח הרבה ואם היה צריך נטילה לא היו שותקים ממנו לא ראשונים ולא אחרונים". וע' פלא יועץ (מע' טומאה) שהזהיר להתרחק מליגע בגוי, אבל לא לענין להצריכו נטילה, שהטומאה שלו אינה יוצאה בנטילה, כיון שלא אמרו חז"ל צריכה נטילה. ע"כ.
מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"