ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

שאלה:

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

תשובה:

אמרו חז"ל (תענית כט.) כיון שנכנס אדר מרבין בשמחה – ולכן אדם (מישראל) שיש לו דין עם גוי – ישתמט ממנו בחודש אב – וימציא עצמו (לדון עמו) בחודש אדר, משום שאז חזק מזלן של ישראל בחודש זה.

לכן אם יש לאדם מישראל קובלנא משפטית עם גוי – ישתדל לדחותו לחודש אדר. כיון שמזל של ישראל עולה מעלה בחודש אדר.

התשובה נכתבה על ידי

הרב יוסף סעדו

מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"

ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

שמחה כבר מ-ל׳ שבט?

מאחר שראש חודש אדר הוא שני ימים, האם יש מצווה להרבות בשמחה כבר מתאריך ל' שבט?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

לקריאת התשובה