כיבוד הורים קדיש

אמירת קדיש כל הי״ב חודש

שאלה:

רציתי לשאול גבי מי שציוה לו אביו שיאמר עליו קדיש כל הי"ב חודש, האם צריך לשמוע לו ולומר קדיש או שיש להמנע ?

תשובה:

יאמר כל הי"ב חודש פחות כמה ימים.

כ"כ בשו"ת שבט הלוי ח"ג (סי' קסה), שעכ"פ אין לנהוג כן ע"פ אומדנא מאחר שהמנוח היה צדיק וחסיד וחרד מן הדין וכו' שאין להתחכם נגד פשטות דברי הרמ"א מלבד היכא שציוה בפירוש שמחל על בזיונו. ואף במקום שציוה יש מקום להרהר בזה משום בזיון כמ"ש בשו"ת בית יצחק (חיו"ד ח"ב סי' קנז), אמנם אם ציוה כבר נהגו לעשות רצון אביהם "עכ"פ בפיחות כמה ימים".

התשובה נכתבה על ידי

הרב יוסף סעדו

מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"

ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

שמחה כבר מ-ל׳ שבט?

מאחר שראש חודש אדר הוא שני ימים, האם יש מצווה להרבות בשמחה כבר מתאריך ל' שבט?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

לקריאת התשובה