אע"פ שכתב הרמ"א (יו"ד סי' שעו) שנהגו לפסוק באמירת הקדיש שלא לאמרו י"ב חודש שלמים, מ"מ כתב מהר"י עייאש ז"ל בספר שבט יהודה (סי' שעו) דשאני אמירת קדיש שנאמרת בציבור לכן אם אומרו כל י"ב חודש הוי גנאי טפי דמחזי כאלו עדיין לא זכה, משא"כ באמירת הריני כפרת משכבו שהוא מזכיר בינו ובין עצמו או בפני אדם א' או שנים ליכא חשש גנאי. ואפילו כשיזדמן לאומרה ברבים לא חילקו דהוי דרך עראי. ע"ש. וכ"פ עוד בשו"ת ישכיל עבדי ח"ח (חיו"ד סי' לא) שיש לומר הריני כפרת משכבו כל הי"ב חדש ואין צורך לפחות, ואין ללמוד ממ"ש הרמ"א לעניןקדיש, שאין ללמוד ממנהגא בעלמא לדין המפורש בתלמוד. ע"ש.
מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"