כשרות

אכילה בשולחן חלבי אחרי אכילת בשרי

שאלה:

אכלתי בשר והייתי בתוך שש שעות לאכילתי, וישבתי לאכול (מאכל פרוה) בשלחן אחד עם אחי שאכל באותה שעה מאכלי חלב, ורציתי לשאול האם במקרה כזה אני צריך להניח היכר בינינו מחשש שמא אני יאכל מהאוכל שלו ?

תשובה:

הנמצא בתוך שש שעות מאכילת בשר, מותר לאכול עם אדם אחר שאוכל גבינה על שלחן אחד ואין צורך לעשות היכר ביניהם.

אע"פ שמצינו שרבותינו אסרו להעלות בשר וגבינה יחד על שלחן אחד וכן שלא לאכול יחד שני אנשים זה בשר וזה חלב אא"כ יאכל כל אחד על מפה שלו או שיניחו היכר ביניהם מחשש שמא יבואו לאכול זה מזה, כמבואר בטוש"ע(יו"ד סי' פח), מ"מ זהו דוקא כשאוכלים בשר וגבינה יחד, דחיישינן שיאכלם יחד, משא"כ בנ"ד שנמצא בתוך שש שעות לאכילת בשר י"ל דכולי האי לא גזרינן. וכן כתב הפרמ"ג (סי' פח משב"ז ס"ק ב) דכל כה"ג שרי, דכולי האי לא גזרינן. והביאו מרן החיד"א ז"ל בברכ"י (סי' פח ס"ק ח), וכתב ע"ז שכן עיקר. וכ"כ עוד בכה"ח (סי' פח ס"ק כא) משם עוד אחרונים.

התשובה נכתבה על ידי

הרב יוסף סעדו

מורה הוראה בבית המדרש "תפארת בבא סאלי"

ראש חודש שמחה

דיון בבית משפט בחודש אדר

האם יש עניין לדחות דיון בבית משפט דווקא לחודש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

מרבין בשמחה באדר

במה מתבטא "מרבין בשמחה" של חדש אדר?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

שמחה כבר מ-ל׳ שבט?

מאחר שראש חודש אדר הוא שני ימים, האם יש מצווה להרבות בשמחה כבר מתאריך ל' שבט?

לקריאת התשובה

ראש חודש שמחה

חשיבות ראש חודש אדר

מה החשיבות שיש לראש חודש אדר?

לקריאת התשובה